Kjøpsvilkår og betingelser
Horseonline AB
Pilotvägen 30, 392 41 Kalmar
SVERIGE
Org.nr: NO 935 374 553 MVA
Kundeservice: support@equinest.com
Telefon: +46 (0)10-2023234
Leveringsbetingelser
Normal leveringstid er 2–6 virkedager, med mindre annet er oppgitt for den aktuelle varen. For bestillingsvarer forutsettes det at leverandøren har varen på lager. Skulle det ikke være tilfelle, vil du bli kontaktet og informert om estimert leveringstid.
Vi leverer dessverre ikke til Jan Mayen (NO 8099) eller Svalbard (NO 9170–9179).
Frakt og leveringsmåter (gjelder innen Norge)
Ved bestillinger over 999 kr tilbys fraktfri levering (0 kr), med unntak for produkter som på grunn av vekt eller volum krever spesialfrakt. Eventuelle tillegg for dette vises tydelig i kassen før betaling.
Ved bestillinger under 999 kr beregnes fraktkostnaden basert på de leveringsalternativene som vises i kassen. Per i dag leverer vi med PostNord, avhengig av ditt postnummer.
Equinest er registrert i det norske Merverdiavgiftsregisteret, og vi tar hånd om både merverdiavgift (MVA) og eventuelle tollavgifter. Du som kunde trenger derfor ikke å bekymre deg for ekstra kostnader ved levering – alt er inkludert i prisen.
Skadet eller uavhentet pakke
Oppdager du skader på pakken ved levering, må dette umiddelbart meldes til transportøren, og skademelding fylles ut. Ikke hent ut en synlig skadet pakke! Hvis skaden oppdages først etter åpning, og den åpenbart skyldes transport, kontakt transportøren med dokumentasjon og fyll ut skademelding.
Hentes ikke pakken innen 7 dager, returneres den automatisk til oss av transportøren. I slike tilfeller forbeholder vi oss retten til å belaste deg for våre reelle kostnader knyttet til returfrakt og håndtering. Et administrasjonsgebyr på inntil 150 kr kan bli trukket fra din refusjon.
Åpent kjøp og angrerett
Hos oss har du 60 dagers åpent kjøp og angrerett. Angrefristen gjelder fra den dagen du, eller en tredjepart du har utpekt (ikke transportøren), har mottatt varen.
Varen må være i ubrukt stand, med originalemballasje og merkelapper intakt. Retur skjer ved bruk av medfølgende returetikett. Mangler du denne, kontakt kundeservice for ny.
Du skal returnere varen uten unødig opphold, og senest 60 dager etter at du har informert oss om at du ønsker å benytte angreretten. Vi refunderer varens pris (ikke frakt) til samme betalingsmetode som ble brukt, normalt innen 14 virkedager etter at vi har mottatt returen.
Unntak fra angrerett:
- Skreddersydde produkter (f.eks. tilpassede ridestøvler eller hjelmer)
- Hygieneprodukter som bitt og undertøy, med mindre forsegling og etiketter er intakt
Vi forbeholder oss retten til å vente med refusjon til vi har mottatt varen, eller du har sendt dokumentasjon på at den er returnert – avhengig av hva som inntreffer først.
Bytte
Vi tilbyr gratis bytte innen 60 dager fra mottak av varen, så lenge produktet er ubrukt og alle merkelapper og originalemballasje er intakt.
Ved bestillinger under 1000 kr dekker vi frakten for ett gratis bytte. Ved bestillinger over 1000 kr dekker vi opptil to gratis bytter. Ønsker du å bytte ytterligere ganger, må du selv dekke returfrakten.
Bytteprosessen følger de samme vilkårene som angreretten. Kontakt oss hvis du har behov for ny returetikett.
Reklamasjon
I henhold til forbrukerkjøpsloven har du rett til å reklamere på feil eller mangler i inntil 3 år etter at du mottok varen, forutsatt at varen er ment å vare vesentlig lengre.
Oppdager du en feil eller skade, ber vi deg kontakte oss så snart som mulig på support@equinest.com med en kort beskrivelse og bilde av varen.
For at vi skal kunne behandle reklamasjonen din raskt, ber vi deg legge ved ordrebekreftelse eller annen dokumentasjon på kjøpet.
Rabattkoder
Rabattkoder er gyldige i 12 måneder med mindre annet er angitt. Koder kan ikke kombineres. Systemet bruker automatisk den mest fordelaktige koden.
Rabattkoder knyttet til abonnement gjelder ikke for følgende merkevarer: Kentucky, Veredus, Beris, Bombers, Roeckl, Charles Owen, Prestige, Dyon, William Leistner, Equiline.
Betalingsbetingelser
Vi tilbyr betaling gjennom Kustom AB. Når du identifiseres, får du tilgang til ulike betalingsalternativer som faktura, delbetaling, kort eller direktebetaling.
Ingen kredittsjekk foretas automatisk. Ved kredittsjekk vil dette kun være synlig for deg og Kustom – ikke for tredjeparter.
Alle betalinger håndteres av Kustom Checkout. For fullstendige vilkår, vennligst se Kustom Checkout-policyen her.
Personvern og datasikkerhet
Ved bestilling lagrer vi personopplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-post for å kunne levere varen og oppfylle våre forpliktelser. Vi følger personvernforordningen (GDPR), og dine data deles kun med nødvendige samarbeidspartnere som fraktselskaper og betalingsformidlere.
Du har rett til innsyn, retting og sletting av dine personopplysninger.
Les mer i vår personvernerklæring.
Force majeure
Horseonline AB er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering som skyldes forhold utenfor vår kontroll, som for eksempel streik, naturkatastrofer, krig, terror, teknisk svikt eller lovendringer.
Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil i tekst, bilder og priser på nettstedet. Ved feil kontakter vi deg for å bekrefte bestillingen på nye vilkår.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere ordrer ved utsolgte varer eller ved mistanke om svindel.
Tvister og lovvalg
Ved tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukerrådet eller tilsvarende tvisteløsningsorgan. Eventuelle avtaler reguleres av norsk lov.
Kundeservice
Har du spørsmål? Kontakt oss på support@equinest.com, så svarer vi så raskt vi kan.